Anglų kalbos kaip papildomos kalbos mokymas
Mokykla tiki, kad kalba yra žmogaus patirties pagrindas. Mokykla pripažįsta, kad į AISV ateina mokiniai, mokantys gimtąją kalbą, turintys vertingos gyvenimiškos patirties ir įvairaus lygio formalųjį išsilavinimą, tačiau visiškai nemokantys anglų kalbos. Mokyklos misija - padėti šiems mokiniams įgyti arba tobulinti bendravimo anglų kalba įgūdžius. Siekiama, kad naujieji mokiniai taptų savarankiškais ir savimi pasitikinčiais klausytojais, kalbėtojais, skaitytojais ir rašytojais anglų kalba, taptų mokyklos akademinės programos dalyviais ir greitai įsitrauktų į visą mokyklos veiklą.
Taisyklėse numatyta, kad visi mokiniai nuo darželio iki 11 klasės, kuriems anglų kalba nėra gimtoji, bus testuojami, neatsižvelgiant į tai, kiek metų jie mokėsi kitose tarptautinėse mokyklose, kokius pažymius ar ataskaitas gavo jose, ar anksčiau mokėsi anglų kalbos. ELL testas nelemia priėmimo į AISV, o tik nustato, ar mokinys bus įtrauktas į ELL programą ir kokiu lygiu.
Kai naujas mokinys, kurio gimtoji kalba nėra anglų, priimamas į bet kurią klasę (nuo darželio iki 11 klasės), jam (jai) bus atliekamas WIDA (World-Class Instructional Design and Assessment) ACCESS paskirstymo testas (W-APT), kuriuo nustatomas naujo mokinio anglų kalbos mokėjimo lygis ir nustatoma, ar jis (ji) turi teisę gauti ELL paslaugas ir dalyvauti programoje.
Rugsėjo mėnesį AISV pradedantys mokytis mokiniai bus testuojami pirmąją arba antrąją pamokų savaitę. Mokinius, atvykusius į AISV bet kuriuo kitu metu, ELL mokytojai testuos kuo greičiau. Mokinių testavimas nėra mokamas, o visų naujų mokinių tėvai bus informuoti apie rezultatus, t. y. ar mokiniui bus teikiama intensyvi pagalba ELL ir koks jo „lygis“ pagal WIDA standartus, pagrįstus šešiais kalbos mokėjimo lygiais (1 - pradedantis, 2 - pradedantis, 3 - besivystantis, 4 - plečiantis, 5 - plečiantis, 6 - pasiekiantis), kurie rodo kalbos raidos tęstinumą kiekvienoje kalbos srityje - klausymo, kalbėjimo, skaitymo ir rašymo.
Jei į aukštesnes klases ateinantis mokinys gauna tiek mažai balų, kad kyla abejonių, ar jis sugebės įvykdyti minimalius akademinius reikalavimus, ši informacija bus perduodama mokyklos direktoriui.
Tokiu atveju tėvams gali būti pasiūlyta vaiką leisti į žemesnę nei numatytą klasę arba joje praleisti dvejus metus.
Vėlgi, jokiu būdu mokinio balas nebus vienintelis veiksnys, lemiantis atsisakymą priimti mokinį į AISV.
Jei į AISV priimamas mokinys, kuris silpnai arba visai nemoka anglų kalbos, jis penkis kartus per savaitę lankys intensyvias ELL pamokas. Klasėse nuo darželio iki 5 klasės - per kalbos pamokas rytais, o 4-11 klasėse - per užsienio kalbos pamokų bloką. Todėl mokinys neturės prancūzų, vokiečių ar rusų kalbos pamokų. Atskirų dalykų mokytojai ir užsienio kalbų mokytojas bendradarbiaus, kad užtikrintų veiksmingą bendrąją mokymo programą užsienio kalbų mokiniams.
EAL Koordinatorė
Agneta Bulgakova
abulgakova@aisv.lt